Faktoring online – co to jest i kto powinien z niego skorzystać?

Faktoring online – co to jest i kto powinien z niego skorzystać?

15 czerwca 2021 0 przez Redakcja Finanse.net.pl

Faktoring online to usługa, która może przydać się przedsiębiorcom, którzy prowadzą zarówno małe, jak i duże firmy. Jest to rozwiązanie, które może pomóc w zachowaniu płynności finansowej firmy, a także w inwestowaniu w jej rozwój. Czekanie przez kolejne dni czy nawet tygodnie na opłacenie faktur przez kontrahentów może być uciążliwe, jeśli potrzebujesz gotówki „na już”, to finansowanie faktur powinno skutecznie rozwiązać Twój problem.

Usługa faktoringowa pozwala przedsiębiorcy na szybkie pozyskanie pieniędzy nawet w momencie, gdy faktura z odroczonym terminem płatności nie została jeszcze opłacona. Jak wiadomo, tego typu faktury są czasem niezbędne do tego, aby podtrzymać dobre relacje z kontrahentami, jednak nie zawsze są one najkorzystniejsze z perspektywy firmy, która je wystawia. Zwlekający z płatnością kontrahenci to coś, z czym boryka się na co dzień tysiące Polskich firm. Jeśli chcesz tego uniknąć, to powinieneś skorzystać z możliwości finansowania faktur. Zobacz, na czym polega faktoring online i do kogo jest skierowana ta usługa.

Czym jest faktoring online i jak działa?

Faktoring online polega na tym, że przedsiębiorca (faktorant) przekazuje firmie zajmującej się obrotem wierzytelnościami (faktorowi) faktury z odroczonym terminem płatności, które wystawił swoim kontrahentom. Takie faktury powinny zostać ostatecznie opłacone przez kontrahenta, jednak zanim tak się stanie, przedsiębiorca może otrzymać gotówkę. Pieniądze pozyskane w ramach faktoringu online można przeznaczyć na bieżącą działalność firmy lub też na inwestycje mające na celu rozwój przedsiębiorstwa.

Dzięki finansowaniu faktur właściciel firmy nie musi długo czekać na to, aż kontrahent opłaci fakturę z odroczonym terminem płatności. Niemal od razu niezbędne środki, pomniejszone o prowizję dla faktora trafiają na firmowe konto i można z nich korzystać w dowolny sposób. Przedsiębiorca może np. wypłacić pracownikom pensję, zakupić towary niezbędne do prowadzenia działalności itd. Faktoring online jest przeznaczony dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.

Faktoring online to nowoczesna forma usługi, dzięki wykorzystaniu odpowiednich technologii weryfikacja wniosków i faktur coraz częściej odbywa się automatycznie. Cała procedura zajmuje maksymalnie kilkanaście minut i co ważne jest ekologiczna. Załatwianie takich spraw online pozwala zaoszczędzić papier, a także nie wymaga dojazdu klienta do firmy zajmującej się faktoringiem.

Kto powinien skorzystać z faktoringu online?

Faktoring online to usługa, która jest skierowana przede wszystkim do przedsiębiorców, którzy wystawiają faktury z odroczonym terminem płatności, a którzy nie chcą zbyt długo czekać na przelew. Jeśli chcesz pozyskać pieniądze natychmiast, to finansowanie faktur drogą elektroniczną jest właśnie dla Ciebie. Z faktoringu online mogą korzystać nawet freelancerzy, spółki i jednoosobowe działalności gospodarcze. Co ważne z takiej usługi można niekiedy skorzystać, nawet jeśli prowadzimy firmę od niedawna.

Faktoring ma wiele zalet i do największych można zaliczyć:

    • poprawę płynności finansowej firmy,
    • ekspresowe pozyskanie środków zamrożonych w fakturach z odroczonym terminem płatności,
    • poprawę zdolności kredytowej,
    • zdyscyplinowanie kontrahentów, którzy nieregularnie opłacają faktury.

Jak więc widzisz, faktoring online jest usługą, która może przydać się wielu przedsiębiorcom. Nie jest to rozwiązanie, z którego mogą skorzystać tylko duże firmy. To także propozycja dla właścicieli małych firm i osób, które same prowadzą swoją działalność. Wystarczy wybrać dobrego faktora, a aby to zrobić, należy zwrócić uwagę na kilka kwestii.

Jak wybrać dobrą firmę faktoringową?

Zanim podpiszesz umowę z konkretną firmą oferującą faktoring online, powinieneś sprawdzić kilka rzeczy. Przede wszystkim zapoznaj się z rodzajem i wysokością opłat i prowizji. Zapoznaj się także z: limitami przewidzianymi przez faktoranta, walutami, w których mogą być wystawiane faktury, częstotliwością korzystania z faktoringu czy też promocjami dla nowych klientów.