Jak zarabiać na blogu

Jak zarabiać na blogu

05/07/2019 0 przez admin

Blog blog blog

Blog czyli regularnie publikowane artykuły wraz ze zdjęciami. Bloga może założyć każdy z nas. Jednak czy zarabiać na blogu też może każdy? Co zrobić aby nasze treści trafiały do szerokiego grona odbiorców i dały nam szansę na zarabianie? Poniżej postaramy się pokazać co zrobić aby z niczego stworzyć poczytny blog, jak zarabiać i zwiększać swoje zasięgi.

Ile może zarobić bloger?

Jednak zanim wskażemy poszczególne kroki, skoro nasz temat to „jak zarabiać na blogu” zacznijmy od kwestii finansów. Zanim decydujemy się na konkretną pracę, z całą pewnością zapytamy o to ile możemy zarobić. Nie inaczej będzie jeśli zastanawiamy się nad prowadzeniem bloga w celach zarobkowych. Czy na blogu można zarobić? Owszem można. Niestety, pewnie niektórych rozczarujemy, ale nie jesteśmy w stanie wskazać konkretnej kwoty. Co więcej, nie znajdziecie jej nigdzie. Dlaczego?

Zarabianie na blogach jest kwestią bardzo indywidualną. Zarobki blogerów zaczynają się na kilkudziesięciu złotych, a kończą na tysiącach. Jedna osoba może zarabiać 20 złotych miesięcznie, a inna za jedną rekomendację otrzyma 10 tysięcy złotych. Oczywiście, nie będziemy także ukrywać, że najwyższe kwoty zgarnia ścisła czołówka. Nie oznacza to jednak, że z bloga nie można się utrzymać. Wręcz przeciwnie. Trzeba jednak włożyć w to wiele pracy i zbudować swoją silną markę, którą będzie przyciągać reklamodawców, a co za tym idzie, pieniądze.

Jest to warte podkreślenia – nasz blog musi stać się marką.

Jak zacząć zarabiać na blogu?

Zakładanie bloga od kuchni – najważniejsze kwestie techniczne

Musimy założyć bloga. Od strony technicznej to raptem kilka, maksymalnie kilkanaście minut. Na co warto zwrócić uwagę w tej kwestii? Gdzie założyć bloga żeby zarabiać?

Przede wszystkim wybór odpowiedniej domeny, czyli adresu/nazwy bloga i bezpiecznego hostingu, gdzie znajduje się aplikacja obsługująca bloga. Najwięcej czasu może zająć ci właśnie wybór nazwy, która będzie do ciebie pasować, będzie chwytliwa i pasująca do kategorii bloga, a jednocześnie dostępna. Wybrałeś super nazwę ale podczas rejestracji domeny może okazać się, że wszystkie chwytliwe slogany są już zajęte. Niestety musisz brać to pod uwagę i przygotować się na swoistą burzę mózgów. Jednak możesz być też spokojny, bowiem nazwę domeny można później zmienić. Jeśli z kolei chodzi o hosting, najbezpieczniejszym z punktu widzenia przechowywania danych i zabezpieczenia się przed ich utratą, jest hosting w chmurze. Z kolei WordPress, czyli aplikacja obsługująca twojego bloga, pomoże ci dostosować wygląd bloga do twoich preferencji i upodobań.

Jak założyć bloga za darmo i zarabiać – koszty prowadzenia bloga

Jeśli chodzi o koszt założenia bloga – zarejestrować domenę i opłacić hosting możemy już za około kilkadziesiąt złotych. Możemy także trafić na promocje. Jest to koszt za rok użytkowania. Jeśli po roku chcemy dalej korzystać z naszej domeny, musimy ją przedłużyć, czyli ponownie opłacić kolejny rok użytkowania. I to właściwie na tyle. Jeśli nie chcemy albo nie możemy pozwolić sobie na ponoszenie kosztów w związku z prowadzeniem bloga, opłacenie domeny i hostingu może być naszym jedynym wydatkiem. Jednakże praktyka pokazuje, że aby zainteresować nowych użytkowników i zatrzymać aktualnych, musimy się trochę postarać, a to niestety wiąże się z kosztami i to nie koniecznie tylko tymi związanymi ze stricte techniczną obsługą bloga. Jeśli więc zastanawiamy się jak zarabiać na blogu większe kwoty, odpowiedź jest prosta musimy w niego zainwestować i robić to regularnie.

Jak założyć bloga i zarabiać? Zacznijmy od szablonów na WordPress. Oczywiście znajdziemy wiele darmowych. Jednakże wraz ze wzrostem użytkowników oraz rozwojem strony konieczne jest ulepszanie także kwestii wizualnych oraz zapewnienie naszym fanom łatwego poruszania się po stronie. Aby to osiągnąć będziemy musieli zainwestować w płatne szablony WordPress. Jest to koszt od około 120 złotych.

Kolejną kwestią jest oprawa zdjęć. Tak jak mówiliśmy na samym początku blog to szereg wpisów wzbogaconych zdjęciami. Nie wystarczy więc dobry tekst. Aby przyciągnąć spojrzenie potrzebne będzie także dobre zdjęcie. Oczywiście możemy zdecydować się na gotowe zdjęcia, które całkowicie legalnie i za darmo możemy pobrać z portali ze zdjęciami. Niestety nie mamy wtedy pełnego dostępu, taki kosztuje bowiem od około 40 zł miesięcznie. Jednakże nie każdy profil bloga nam na to pozwoli. Jeśli przykładowo prowadzimy bloga modowego i tematyką naszych postów są głównie nasze looki, niestety gotowe zdjęcia nie są dla nas. Obecnie świetne zdjęcia zrobimy nawet smartfonem. Nie musimy zatem inwestować w drogi aparat. Jednakże nawet takie zdjęcie będzie potrzebowało oprawy. Do tego przyda nam się popularny Photoshop. Obecnie jest on dostępny w abonamencie (w chmurze) od około 50 złotych za miesiąc.

Reklama dźwignią handlu, reklama kluczem do zwiększenia widoczności i zarabiania na blogu. Jak zarobić na blogu? Najłatwiejszą chyba dziś opcją są media społecznościowe. Samo prowadzenie fanpage jest darmowe, zapłacić przyjdzie nam jednak za utworzenie reklamy. W tym przypadku koszt zależy od nas samych. To my decydujemy ile przeznaczymy na reklamę w oparciu o dzienny budżet oraz okres przez, który reklama ma się wyświetlać.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera. Nie brzmi znajomo? Taka opcja dostępna na twoim blogu nie pozwoli twoim fanom o tobie zapomnieć. Z pewnością na początek oferowane darmowe pakiety będą wystarczające. Jednakże wraz z większą liczbą obserwatorów za mailing przyjdzie nam zapłacić od około 50 zł miesięcznie.

Są to na prawdę podstawowe wydatki. Wiele też zależy od tego o jakiej tematyce bloga prowadzimy. Jeśli jest to np. blog podróżniczy raczej jednoznaczne jest to z koniecznością poniesienia wydatków na wszelkie wyjazdy. Jak zarabiać na blogu podróżniczym? Raczej nie możliwe jest opowiadanie o najciekawszych miejscach nie odwiedzając ich, nie mając ciekawych zdjęć i własnych spostrzeżeń. Mówimy bowiem o blogach, które mają zarabiać, a nie tylko być. Wydatki jakie związane są z prowadzeniem bloga zależą więc w dużej mierze od nas samych oraz od tematyki, którą poruszamy.

Treści na bloga powinieneś tworzyć sam. Oznacza to, że będzie to darmowe. W praktyce jednak potrzebujesz na to czasu i to nie mało. Jest to twoja praca i zaangażowanie, które chyba jest najcenniejsze.

Wybór tematyki

jak zarabiac na bloguJeśli już podjęliśmy decyzję o prowadzeniu bloga i założyliśmy swoją stronę, przejdziemy teraz do jednej z ważniejszych kwestii z tym związanych – treści, które go wypełnią. Nie da się pisać o niczym, a na pewno nie wtedy, kiedy naszym celem jest zainteresowanie odbiorcy, zdobycie szerokiego grona obserwatorów i zarabianie na blogu. W tym momencie przychodzi więc czas na wybór tematyki naszego bloga. Oczywiście, nie oznacza to, że na naszej stronie nie będą mogły pokazywać się posty z innych kategorii. Jednakże tylko spójne treści i konkretny kierunek bloga jest w stanie zapewnić nam „regularnych” fanów i umożliwić długofalowe zarabianie na blogu.

Konto na popularnym portalu społecznościowym ma większość z nas. Przypomnijcie sobie więc co decyduje o tym, że obserwujecie daną stronę i chcecie aby dane posty wyświetlały się na waszej tablicy. Najczęściej są to profile o określonej kategorii, która jest nam na co dzień potrzebna, interesuje nas, wiąże się z naszym hobby, jest zgodna z naszymi zainteresowaniami, oferuje ciekawe rozwiązania, proste triki czy sposoby na nurtujące nas problemy. I w drugą stronę, nie obserwujemy profili, których tematyka nas nie interesuje i nie jest nam do niczego potrzebna. Tożsame zachowania kierują nami przy wyborze blogów, które odwiedzamy, a co najważniejsze, na które chcemy regularnie wracać.

Z kolei jeśli rozpatrujemy wybór tematyki od strony kuchni, czyli jego właściciela i autora postów, warto skierować się w stronę bliską naszemu sercu. Po pierwsze tworzenie wpisów będzie prostsze i umili nam czas. Łączenie pracy z pasją zaowocuje nie tylko lepszymi treściami ale także pozwoli nam się realizować i spełniać. Po drugie, wybór tematyki, w której się specjalizujemy i jesteśmy ekspertami pozwoli nam tworzyć ciekawe, bogate i wyczerpujące treści, które będą dla odbiorcy nie tylko ciekawe ale i będą stanowiły bogate źródło wiedzy. Po trzecie zyskamy jakże cenną autentyczność i zarabianie na blogu będzie dużo łatwiejsze.

Jakie mamy możliwości? Co jest najpopularniejsze? Jakie blogi są najchętniej odwiedzane? Jak zarabiać na blogu? Na jakich blogach możemy zarobić najwięcej?

Na jakich blogach zarobimy najwięcej

Prym wiodą blogi modowe i chyba nikogo to nie dziwi. Jednak lista blogów, na których możemy całkiem dobrze zarabiać jest znacznie dłuższa.

Na jakich blogach zarobimy najwięcej:

– moda,

– uroda,

– podróże,

– osobiste/ lifestyle,

– mama/ parenting,

– zdrowie,

– fitness/sport,

– finanse, marketing,

– fotografia,

– IT,

– kulinaria i wiele wiele innych.

Co można reklamować w zależności od tematyki bloga

– moda – czyli przede wszystkim ubrania. Ta kategoria jest jednak dość obszerna i nikogo nie zdziwi jeśli będziemy reklamowali kosmetyki, perfumy czy wszelkie akcesoria,

– uroda – kosmetyki i perfumy, ale także salony oferujące zabiegi medycyny naturalnej czy estetycznej, wszelkie zabiegi upiększające takie jak manicure, pedicure, fryzjer i wiele wiele innych,

– podróże – wycieczki, hotele, loty, przejazdy, ciekawe miejsca, atrakcyjne punkty,

– osobiste/ lifestyle – to chyba najbardziej szeroka kategoria. Blog osobisty to w największym skrócie nasze życie. Może więc znaleźć się tutaj praktycznie wszystko. Jednak zawsze przy ostatecznym wyborze współpracy powinniśmy zastanowić się czy jest to zgodne z naszą marką, stylem i wizerunkiem. Jeśli odbiorca wyczuje w tym tylko reklamę, szybko zrezygnuje ze śledzenia naszych dalszych poczynań,

– mama/ parenting – wszelkie produkty i udoskonalenia dla mamy i dziecka,

– zdrowie – zdrowie to kolejna dość szeroka kategoria. Reklamować możemy zdrową żywność, diety, suplementację ale także akcesoria sportowe,

– fitness/sport – akcesoria sportowe, odzież, siłownie, kluby fitness, produkty dla sportowców, odżywki, suplementacja,

– finanse, marketing – produkty bankowe, ubezpieczeniowe, księgowość, doradztwo finansowe,

– fotografia – sprzęt fotograficzny i do późniejszej obróbki, studia fotograficzne,

– IT – najnowsze gadżety, produkty, nowinki technologiczne, ciekawe rozwiązania dla nowoczesnego domu czy biura,

– kulinaria – jak zarabiać na blogu kulinarnym? Możemy reklamować sprzęty do kuchni, restauracje, żywność,

– i wiele wiele innych.

Na czym można zarobić

Artykuły sponsorowane

Jest to jedna z mniej czasochłonnych opcji. Polega ona na tym, że zewnętrzna firma (najczęściej sam zainteresowany, pracownik bądź firma zewnętrzna zajmująca się promocją) dostarcza gotowy do publikacji artykuł, który umieszczamy na swoim blogu. Artykuł w całości, w części bądź tylko pośrednio promuje danym produkt czy firmę. Zarabianie na blogu polega w tej sytuacji na tym, że publikujemy gotowy tekst na naszym blogu. Jest to opcja, i dla bardzo poczytnych blogów, i dla tych, które dopiero się rozwijają. Nie zawsze celem jest bowiem dotarcie do jak największej liczby odbiorców, a np. jedynie umieszczenie w tekście linka. Oczywiście na tych drugich zarobimy znacznie mniej.

Płatne reklamy, banery

Kolejny sposób na zarabianie na blogu, który nie jest czasochłonny. Co więcej, jest dostępny praktycznie dla każdego, niezależnie od liczby osób, które nas odwiedzają. Polega na umieszczeniu na naszym blogu baneru, który przekierowuje do promowanej oferty, firmy, produktu czy usługi. O ile taką współpracę może podjąć każdy z nas i nie napracować się przy tym w ogóle, zarobek uzależniony jest już od efektów. Najczęściej, zarabiamy bowiem nie na samym umieszczeniu reklamy, a dopiero na kliknięciu w link, a czasem dopiero za podjęcie określonych działań na stronie (np. zakup), na którą przekierowujemy.

Afiliacja

Umieszczamy produkty, usługi, a dokładnie polecamy je i mówimy, że są „dobre”. O ile płatne reklamy w postaci banerów są po prostu udostępnieniem przestrzeni reklamowej, o tyle przy afiliacji bardziej utożsamiamy się z produktem. Nie tylko umieszczamy reklamę na blogu, a sami, we własnej osobie reklamujemy produkt czy usługę. Dzięki temu jest to też bardziej opłacalne. Na afiliacji możemy zarobić znacznie więcej. Jak się zarabia na blogu dzięki afiliacji? Jeśli nasz czytelnik, z naszego polecenia, wejdzie na daną stronę i kupi daną rzecz bądź skorzysta z promowanej usługi, mamy zysk od sprzedaży czy też dostajemy określoną z góry prowizję. Sposób w jaki polecamy usługę i co mówimy o produkcie zależy tylko i wyłącznie od nas. To my sami decydujemy też, co w ogóle chcemy polecić na naszym blogu. Chyba każdy z nas doskonale zdaje sobie sprawę jak wiele może przynieść dobra opinia i polecenie płynące „z ust” kogoś z kim czujemy jakąś więź.

Jeśli chcemy zarabiać na blogu z pomocą afiliacji musimy mieć odbiorców. Nasz zysk zależny jest bowiem od ilości kliknięć w link afiliacyjny.

Programy partnerskie, współpraca z markami

jak zarobic na blogu - partnerstwoProgramy partnerskie to jakoby szersze pojęcie afiliacji, bardziej długofalowe i wielopłaszczyznowe. Nie można dokładnie scharakteryzować na czy polega, ile zarobimy i co możemy reklamować. Programy partnerskie są bardzo indywidualne. O czym jednak zawsze powinniśmy pamiętać, zanim zdecydujemy się na podjęcie współpracy z daną marką? Przede wszystkim nie należy bez zastanowienia rzucać się na wszystko co wpadnie w nasze ręce. Wbrew pozorom, jeśli dopiero zaczynamy i podejmiemy kilka współprac, które w ogóle nie są związane z tematyką naszego bloga, efekt może być zupełnie inny od zamierzonego. Wcale nie zdobędziemy więcej uwagi i fanów, a jeszcze zniechęcimy do siebie tych aktualnych.

Jak się zarabia na blogu poprzez programy partnerskie?

Współpraca powinna być spójna z tym co na co dzień prezentuje nasz blog. My sami powinniśmy być w pełni przekonani do reklamowanego przez nas produktu. Wydając opinię czy recenzując dany produkt bądź usługę trzymajmy się faktycznych odczuć i wrażeń jakie mamy po przetestowaniu. Nie wychwalajmy na siłę produktu, który na to nie zasługuje. Nasi czytelnicy, którzy utożsamiają się z nami, chcą usłyszeć prawdę, a nie jedynie reklamę przekazaną przez opłaconego aktora, których mamy całą masę. Od nas wręcz żąda się szczerości. Recenzja powinna być zatem zgodna z prawdą i niczym nie wymuszona. I w tym przypadku jest to raczej opcja dla poczytnych blogów. Przede wszystkim dlatego, że firma nie zdecyduje się podjąć współpracy, lokować swojego produktu czy testować go na blogu, który nie ma odbiorców. Najlepsze blogi mogą liczyć na bardzo wysokie stawki za współprace. Te początkujące za wynagrodzenie mogą dostać np. darmowe produkty.

Płatne materiały, szkolenia

Prowadzenie bloga to też dobry sposób na przedłużenie naszej standardowej, głównej, wiodącej pracy. Najlepiej będzie opisywał to przykład. Jeśli prowadzimy bloga z poradami prawniczymi, rozwiązaniami prawnymi czy pomocą prawną – na co dzień jest to też nasza praca. W przyszłości jeśli, któryś z naszych czytelników będzie potrzebował indywidualnej porady czy bardziej wyspecjalizowanej usługi, jest duże prawdopodobieństwo, że zwróci się o pomoc właśnie do nas, czyli do osoby, którą „zna”. Dzięki komunikacji, która płynie z bloga nasi czytelnicy utożsamiają się z nami i tworzymy swojego rodzaju więź. Wbrew pozorom sformułowanie, że czytelnik nas zna, wcale nie jest nadużyciem.

Jak zarabiac na bloguInnym przykładem, jak zarabiać na blogu, może być np. prowadzenie działalności szkoleniowej czy coachingowej. Mimo umieszczania obszernych wpisów i wielu cennych wskazówek, zawsze da się powiedzieć coś więcej, bardziej szczegółowo, konkretnie. We wpisie na blogu możemy zatem zawrzeć wstęp do czegoś większego. Jeśli nasze artykuły będą dobrej jakości, merytorycznie i z pasją napisane, z całą pewnością znajdą się chętni na zakup całego materiału szkoleniowego czy nawet wzięcia udziału w stacjonarnym szkoleniu i poznaniu autora swojego ulubionego bloga.

Jest to sposób na zarabianie na blogu, który nie przynosi bezpośrednich, a dopiero pośrednie zyski. Aby zarabiać w ten sposób musimy zainteresować czytelnika. Jeśli każdy nasz wpis będzie wstępem do kolejnej płatnej publikacji mamy marne szanse na wzbudzenie zainteresowania. Chcąc zarabiać w ten sposób musimy dać także coś od siebie. Warto więc zdecydować się także na wyczerpujące temat publikacje, które będą darmowe i dostępne dla każdego, a jednocześnie będą dobrą reklamą. Konieczność ponoszenia opłaty na każdym kroku może bowiem zniechęcić nawet najbardziej wiernych fanów.

Własne produkty

Skoro mamy bloga równie dobrze możemy prowadzić na nim promocję swoich własnych produktów. Oczywiście nie zarabiamy w tym przypadku bezpośrednio i nikt nie zapłaci nam za promowanie produktu. Mamy jednak darmową reklamę, zrobioną dokładnie tak jak tego chcemy. Dzięki temu nie tylko promujemy swoje produkty ale także budujemy swoją markę. Zarabiamy na tym pośrednio, poprzez zwiększenie zainteresowania naszymi produktami i zwiększeniem sprzedaży.

Reklama profilu w mediach społecznościowych

Prowadząc popularny profil w mediach społecznościowych swoją działalność możemy rozszerzyć o prowadzenie bloga. Media społecznościowe to nie miejsce na obszerne, tematyczne wpisy. Połączenie popularnego profilu w social mediach, który odwiedzają tysiące zainteresowanych z blogiem, może przynieść wiele korzyści nam i zainteresować naszych partnerów. Oferujemy jakoby dwa w jednym. Standardową promocję na Facebooku czy Instagramie, a do tego reklama z wpisem na blogu. Zarabiamy pośrednio, dodatkowo reklamując swój profil poprzez bloga, jak i bezpośrednio – rozszerzając ofertę współpracy, a tym samym otwieramy sobie szanse na wyższe gaże.

Bezpłatne próbki

Jednym ze sposobów na wystartowanie i zdobycie zainteresowania, a tym samym odpowiedź – jak zacząć zarabiać na blogu poważne kwoty – są reklamy bezpłatne. Chyba każdy z nas kupuje różne produkty. Prowadząc bloga modowego czy makijażowego nie sposób przecież stawiać wszystkich postów tylko i wyłącznie w oparciu o produkty, za których reklamę ktoś nam zapłacił. Na co dzień, może nawet nie świadomie, każdy nasz post to reklama. Jeśli będziemy robić to rzetelnie i włożymy w to ciężką pracę, z pewnością wzbudzimy zainteresowanie. Oczywiście nic nie zarabiamy, ale budujemy swoje zaplecze.

Dotacje od czytelników, patronat

Wbrew wielu opiniom patronat funkcjonuje i ma się bardzo dobrze. I wcale nie jest tak, że dostajemy pieniądze za nic. Przecież prowadzimy bloga, publikujemy wpisy, czyli wkładamy w to swoją pracę i cenny czas. Z resztą jeśli nie zainteresowalibyśmy kogoś swoją pracą, czy ten zdecydowałby się regularnie przelewać nam środki na prowadzenia działalności blogowej? Patronat polega bowiem na tym, że nasi czytelnicy regularnie przelewają nam środki. Może być to 5 zł, a może kilka tysięcy. Nie ma żadnych określonych kwot i wszystko zależy od naszych czytelników.

Łatwy dostęp – Zakładka współpraca

Jak nawiązywane są współprace? Jak się zarabia na blogu? Szukamy, zwracamy się z propozycją reklamy do firm, bierzemy udział w konkursach, rozdaniach, zgłaszamy się do testów itp. itd. Jednakże należy mieć na uwadze to, że wszelkie godne uwagi firmy to także prężnie działający dział marketingu. To firmy same szukają blogerów, którzy w ich mniemaniu idealnie sprawdzą się w roli promotorów marki. W naszej gestii leży natomiast to aby im to ułatwić. Każdy kto zdecydował się na prowadzenie bloga, na którym chce zarabiać jest raczej świadomy tego jak wielka jest konkurencja. Firmy szukając promotorów mają w czym wybierać. Oznacza to, że osoby zajmujące się marketingiem nie mają czasu na czytanie poszczególnych blogów od deski do deski, nawet najmniejsze niedociągnięcie może sprawić, że zrezygnują z dalszego przeglądania, a brak przejrzystości i możliwości znalezienia kontaktu z autorem wyeliminuje nas z gry całkowicie. W tym celu warto więc stworzyć na blogu, który ma zarabiać, zakładkę o jasnej i klarownej nazwie „współpraca”.

Powinniśmy tam zamieścić najważniejsze informacje na temat naszej osoby oraz to czym zajmujemy się na blogu, jaki jest jego temat przewodni, a także o tym co mamy do zaoferowania poza blogiem. W ten sposób osoba szukająca partnerów do współpracy od razu wie czy dany blog odpowiada specyfice marki i czy ma sens reklamowanie produktu właśnie na tym blogu. Do tego jeśli twoja praca poza blogiem, współgra bądź jeszcze bardziej sprzyja promocji, masz dodatkowy plus. Może np. zajmujesz się grafiką i dajesz tym samym gwarancje nie tylko dobrego tekstu ale i ciekawej oprawy posta? W konsekwencji, poza reklamą może nawiążecie współpracę także na innej płaszczyźnie?

Wbrew pozorom unikanie odpowiedzi o konkretnej tematyce bloga nie przysporzy nam większej ilości zainteresowanych współpracą firm. Prędzej czy później firma i tak zweryfikuje to czym się zajmujemy i w konsekwencji do podjęcia współpracy i tak nie dojdzie. Dzięki zakładce współpraca, pozwalamy oszczędzić czas nie tylko firmom ale i samym sobie, gdyż podając najważniejsze informacje w jednym miejscu unikamy zbędnych zapytań i konieczności odpowiadania na nie.

Poza krótkim opisem swojej osoby oraz bloga, warto także wspomnieć o statystykach. Reklama ma na celu dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Reklamodawca będzie weryfikował więc nas także pod kątem zasięgów. Dzięki, umieszczonym w zakładce współpraca statystykom, w prosty sposób będzie można sprawdzić czy mieścimy się w założeniach danej marki.

Jeśli z kolei oferujesz konkretne usługi czy określone metody promocji i współpracy, nie zastanawiaj się zbyt długo tylko po prostu o nich powiedz.

Kolejną ważną kwestią, która niesie odpowiedź na pytanie, jak zarobić na blogu, jest umieszczenie informacji o tym jak można się z nami skontaktować. Wskazane jest podanie kilku możliwości takich jak numer telefonu, adres e-mail czy dane do fanpage. Każdy preferuje inny sposób kontaktu i dobrze jeśli zwyczajnie ma wybór.

Znajomości – kontakt z innymi blogerami

jak zarobic na blogu - zanjomosciKontakty i znajomości rządzą światem. Brzmi to trochę strasznie i możliwe, że jest to zbyt przekoloryzowane stwierdzenie, ale chcemy po prostu zwrócić twoją uwagę na fakt, że często lepiej je mieć niż nie. Nie inaczej jest w przypadku prowadzenia bloga i chęci zarabiania na nim. Oczywiście w pojedynkę jesteśmy w stanie zbudować całkiem fajne zaplecze. Jednakże działając na szeroką skalę, znajomości w branży, mogą być wręcz niezbędne aby przekroczyć pewien pułap/poziom.

Po pierwsze szukając partnera do współpracy, usługodawcy czy innego wykonawcy zaczynamy od przeszukania szufladek w naszej głowie i zastanawiamy się czy kogoś nie znamy. Jeśli nie, pytamy wśród znajomych, czy mogą nam kogoś polecić. Tak samo dzieje się w blogowym świecie. Nie należy się obrażać, że ktoś nie chce reklamować u nas nowego motoru, jeśli prowadzimy bloga makijażowego, a tylko pyta czy nie znamy kogoś kto pisze o motoryzacji. Nie każdą współpracę także przyjmiemy. Jednak może akurat, możemy kogoś polecić? A jeśli ktoś ma polecić właśnie ciebie to chcąc nie chcąc musisz dać się poznać.

Po drugie zanim wybierzemy kogoś o kim nic nie wiemy szukamy kogoś sprawdzonego. Wszelkim markom zależy na współpracy z rzetelnymi i pewnymi blogerami. Zanim rzucą się w wir poszukiwań nowych blogerów, dłuższy czas zatrzymują się przy tych polecanych przez innych, a także tych już sprawdzonych przez nich samych.

Po trzecie współpracując przy różnych projektach z innymi blogerami zwiększacie zasięgi reklamy, a także swoje własne. Zyskuje nie tylko reklamodawca, który dotrze do dużo szerszego grona odbiorców. Zyskujesz na tym także ty, bowiem dajesz o sobie znać na innych blogach, a tym samym masz szansę zyskać nowych fanów i dać znać o sobie wielu osobom, w krótkim czasie i to całkowicie za darmo.

Wysoka jakość bloga

Na sam koniec nie możemy nie poruszyć jeszcze jednej bardzo ważnej kwestii. O ile czasami możemy pominąć jakiś krok, w tym przypadku nie mamy takiej możliwości. Jeśli chcemy zbudować swoją markę, zarabiać na blogu, uczynić z blogowania swoją pracę i nie przepaść po jednym udanym sezonie, musimy włożyć w to siebie. Byle jak zrealizowane zlecenie nie tylko zniechęci do nas naszego aktualnego zleceniodawcę, ale możecie być pewni, że szybko dowie się o tym cały blogowy świat. Szybka droga na szczyt będzie niczym przy szybkim upadku.

Jeśli naszym celem jest zarabianie na blogach musimy się do tego przyłożyć. Już na pierwszy rzut oka będzie widać, czy włożyliśmy we wpis sporo ciężkiej pracy, czy wszystko zrobione jest od niechcenia i jest wręcz dziełem przypadku. Musimy potraktować blogowanie na serio. Myślimy, że tak właśnie jest, skoro zdecydowaliście się z tego utrzymywać. Wysoka jakość wpisów, dobre merytoryczne przygotowanie i wartościowe treści to jedyna szansa na zwiększanie zasięgów, zatrzymanie aktualnych obserwatorów, a także reklamodawców i przyciągnięcie kolejnych.

Nie mamy szansy na długoterminowe powodzenie jeśli nasze wpisy nie niosą za sobą nie tylko rzetelności ale i prawdy. Jeśli decydujemy się na promowanie jakiegoś produkty czy usługi powinniśmy najpierw, oczywiście w miarę możliwości, przetestować to na własnej skórze. Nie jesteśmy aktorami grającymi w reklamie. Reklama płynąca z bloga ma też zupełnie inne zadanie. Jesteśmy takimi samymi osobami jak te, które nas obserwują. Przez to nasi obserwatorzy utożsamiają się z nami i są nam bliscy. Reklama na blogu ma na celu pokazanie osobom, takim samym jak my, że coś jest dla nas, a zatem sprawdzi się także u nich. Ta reklama jest znacznie bardziej dostępna, naturalna i autentyczna. Ma nieść za sobą prawdę. A żeby zareklamować coś autentycznie musimy sprawdzić jak faktycznie się sprawdza. Wychwalanie produktu pod niebiosa, bez wcześniejszych testów szybko zweryfikuje rzeczywistość. Musimy pisać jak jest naprawdę. Jeśli reklamodawca z góry narzuca wynik i treść wisu powinno zapalić się nam czerwone światełko. Dobry produkt sam się obroni więc nie ma obaw, że nasza recenzja nie będzie przychylna. Warto więc pisać prawdę, a jeśli coś tak bardzo nie przypadło nam do gustu czasem lepiej zrezygnować całkowicie niż pisać nieprawdę tylko po to aby zadowolić współpracującą z nami markę.

Autentyczność ma jeszcze jeden wymiar. Szczególne ważne jest to na samy początku, kiedy to trafiają do nas pierwsze oferty i nie ma ich zbyt wielu. Wtedy łatwo w ferworze radości rzucać się na wszystko co nam wpadnie w ręce. Zastanówmy się jednak po co prowadzimy bloga i o czym. Jeśli mamy bloga makijażowego, nie reklamujmy parówek, skoro nie idzie to w parze z tematyką wpisów. Tym łatwym sposobem możemy zgubić swoją autentyczność i nasi fani szybko to wychwycą. Strata będzie dużo większa niż zysk. Kolejny lokowany w ten sposób produkt będzie dla nich tylko nic nie znacząca reklamą, za którą ktoś nam zapłacił i na pewno nie potraktują tego jako coś co warto mieć. A wręcz odwrotnie, może to spowodować ich niechęć do produktu, którego nawet nie znają, a w konsekwencji nie będą zaglądać już na naszego bloga.

Po co prowadzimy bloga

Prowadzony przez nas blog powinien być czymś więcej niż sposobem na zarabianie. Takie podejście to bowiem szybka droga do upadku. Jeśli nie włożymy w blogowanie swojej pasji i nie będziemy pielęgnować bloga jak czegoś bardzo cennego, nawet chwilowe zainteresowanie naszą osobą, szybko minie. Nasz blog to przede wszystkim nasza wielka praca i zaangażowanie, a zarobki powinny być tylko skutkiem ubocznym naszej pasji jaką jest blogowanie.

  •  
  •  
  •  
  •