Press "Enter" to skip to content

Czy można negocjować warunki lokaty?

Oprocentowanie wynosi 3,50%, odsetki po podatku są równe 34,56 zł, minimalna kwota to 500 zł, a maksymalna 10 000 zł – między innymi takie informacje możemy usłyszeć, decydując się na założenie lokaty. Wydaje nam się wówczas, że parametrów tej oferty nie da się zmienić i pozostaje nam tylko się na nie zgodzić. Tymczasem okazuje się to nieprawdą. Warunki nawet lokaty można negocjować!

Kiedy możemy negocjować warunki lokaty?

Myślenie, że warunki lokaty zaprezentowane przez przedstawiciela instytucji są święte i pozostają niezmienne, jest błędne. Niestety wielu godzi się na nie, choć nie każdy jest z nich zadowolony. Wiadomo jednak, że przedstawiciel instytucji, z którym klient podpisuje umowę, nie rozpocznie rozmowy, póki nie padnie hasło – negocjacje. Jeżeli więc klient w tej sprawie milczy, dochodzi do sporządzenia dokumentu. Okazuje się, że podstawą do rozpoczęcia negocjacji może już być kwota 20 000 zł.

Szczególne względy mają klienci, których umowa starej lokaty właśnie dobiega końca. To jeden z najlepszych momentów do rozpoczęcia rozmów negocjacyjnych. Czasem wystarczy tylko, rozmawiając już z przedstawicielem, wspomnieć o chęci sprawdzenia warunków, czy ofert, jakie proponuje konkurencja. Wówczas ten chcąc zatrzymać klienta, na pewno da do zrozumienia, że istnieje możliwość negocjowania warunków niniejszej umowy.

Szanse na korzystną ofertę mają ci, którzy są już stałymi klientami danej instytucji. Nie chodzi tu tylko o tych klientów, którzy od jakiegoś czasu zakładają lokaty w tej konkretnej instytucji, ale o korzystanie też z innych produktów – konto osobiste, kredyt, pożyczka itp. Wiadomo, że to nie gwarantuje powodzenia i w stu procentach satysfakcjonujących warunków umowy lokaty, ale szanse na to są, więc warto tę okazję wykorzystać.

Jeżeli negocjować, to tylko w czasie bezpośredniego kontaktu.

Warto mieć na uwadze to, że tylko bezpośredni kontakt z przedstawicielem instytucji może sprzyjać satysfakcjonującym negocjacjom. Rozmowa telefoniczna to nie to samo. Tym bardziej, jeżeli zdecydujemy się na kontakt internetowy, nie uzyskamy tych samych efektów. Warto więc wybrać się do placówki i tam na miejscu rozpocząć negocjacje.

Lokata jest oczywiście dobrym tego przykładem, ale tak naprawdę można negocjować warunki różnych ofert dostępnych w bankach i innych instytucjach finansowych. W każdym razie, przed podpisaniem umowy lokaty, należy, a przede wszystkim warto podjąć negocjacje.

Większa kwota lokaty, czy współpraca z bankiem od dłuższego czasu, to plus dla klienta, który zamierza podjąć owe negocjacje. Nie pozostaje więc nic innego, jak tylko wcześniej zastanowić się nad potrzebami i oczekiwaniami względem danej oferty. Przecież chcąc negocjować warunki, trzeba mieć konkretne spojrzenie na tę sprawę. Bez tego trudno będzie rozmawiać. Należy w takim razie zrobić wszystko, co możliwe, aby zyskać jak najwięcej i wynegocjować dla siebie same korzyści. Trudno powiedzieć, co z tego wyniknie. Jedno jest natomiast pewne – instytucje są przygotowane na takie sytuacje. Przedstawiciele nie mówią o tym wprost, ale dają tę możliwość klientom.

  • 1
  •  
  •  

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *